Medyczne opracowania statystyczne- co i jak

o prac naukowych i na podstawie badań decydują, czy będzie opłacalny dany lek, czy nie. Wpis o statystyce ogółem.Statystyki do prac naukowych prowadzonych przez socjologówRóżne statystyki stają się podstawą prowadzonych prac nauko

Medyczne opracowania statystyczne- co i jak Firmy farmaceutyczne, jak praktycznie każda inna dziedzina handlu i produkcji powinna zlecić odpowiednie analizy rynkowe przed wprowadzeniem leku na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie badań decydują, czy będzie opłacalny dany lek, czy nie. Wpis o statystyce ogółem.

Statystyki do prac naukowych prowadzonych przez socjologów

Różne statystyki stają się podstawą prowadzonych prac naukowych, których finalizacją staje się napisanie jakiegoś tekstu naukowego. Ze statystyk korzystają najpierw socjologowie, którzy interesują się tym, w jakich warunkach mieszkaniowych żyją ich respondenci, jakie posiadają wykształcenie i w jakich przedsiębiorstwach pracują.

Podobnymi statystykami, poszerzonymi o ankiety dotyczące poglądów politycznych dysponują politolodzy, którzy czasami wszystkie te kwestie rozpatrują w perspektywie globalnej. Do statystyk mogą sięgać również pedagodzy, którzy tym sposobem dowiadują się, w jakich warunkach żyją ich wychowankowie. Ogólnymi statystykami interesują się, w końcu, przedstawiciele branży medycznej.


Rzetelne badania

Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu. Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku. Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich.

Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.


Wiele czynników determinujących sukces

Rynek farmaceutyczny jest rynkiem trudnym, ponieważ leków i preparatów jest cała masa, więc nie łatwo jest się przebić z nowym produktem. Ważne jest wiele czynników i od ich wypadkowej zależy czy produkt będzie się sprzedawał. Wśród ważnych czynników jest oczywiście cena samego preparatu i jego rynek zbytu. Wiadomo, że wypuszczając preparat do stosowania dla określonej grupy docelowej musimy najpierw ją zbadać i określić czy jest na nasz produkt zapotrzebowanie.

Kolejną sprawą jest sezonowość, w okresie grypowym i przeziębieniowym sprzedaje się najwięcej preparatów na te właśnie przypadłości oraz witamin i suplementów na odporność. Dlatego prognozy sprzedażowe powinny takie dane obejmować i uwzględniać.