Podzespoły auta - to one się psują!

-ołowiowy (akumulator Plantego) ? w którym elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego, elektroda (?) wykonana jest z ołowiu (z dodatkami) w formie siatki, zaś elektroda (+) jest wykonana z tlenku ołowiu(IV) PbO2 immobilizowanego n

Podzespoły auta - to one się psują!

Akumulatory - różnią się wypełnieniem, ale czy tylko?

W zależności od składu elektrolitu i budowy elektrod rozróżnia się następujące rodzaje akumulatorów:

Akumulator kwasowo-ołowiowy (akumulator Plantego) ? w którym elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego, elektroda (?) wykonana jest z ołowiu (z dodatkami) w formie siatki, zaś elektroda (+) jest wykonana z tlenku ołowiu(IV) PbO2 immobilizowanego na ramce ołowianej ? tego rodzaju akumulatory są masowo wykorzystywane w samochodach. Zaletą akumulatora ołowiowego jest zdolność rozładowania dużym prądem przez krótki czas, prostota układu ładowania, niska cena w stosunku do pojemności. Wadą jest znaczna masa przypadająca na jednostkę pojemności.
Akumulator NiCd ? zwany też wtórną baterią alkaliczną ? w której elektrody są wykonane z wodorotlenku niklu i wodorotlenku kadmu, zaś elektrolitem są półpłynne lub stałe substancje o składzie chemicznym różniącym się w zależności od producenta, ale zawsze posiadającym silnie zasadowy (inaczej alkaliczny) odczyn.
Akumulator NiMH ? ulepszona odmiana akumulatorów NiCd, w których jedna z elektrod jest wykonana z niklu, zaś druga elektroda ze spieku metali ziem rzadkich w atmosferze wodoru. Rolę klucza elektrolitycznego spełnia gąbczasta struktura nasączona substancjami alkalicznymi oraz złożonym chemicznie katalizatorem. System elektrochemiczny jest zdolny do absorpcji wydzielających się podczas ładowania gazów, szczególnie wodoru. Akumulator jest całkowicie szczelny i charakteryzuje się długą żywotnością.
Akumulator Li-ion ? w których jedna z elektrod jest wykonana z porowatego węgla a druga z tlenków metali, zaś rolę elektrolitu pełnią złożone chemicznie sole litowe rozpuszczone w mieszaninie organicznych rozpuszczalników.
Akumulator litowo-polimerowy ? odmiana akumulatorów Li-ion, w których ciekły elektrolit jest zastąpiony stałym elektrolitem polimerowym wykonanym z np. gąbek na bazie poliakrylonitrylu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Cena a jakość części samochodowych

Jak wiadomo, oryginalne części samochodowe mogą być nieraz bardzo drogie, zwłaszcza jeśli myślimy o wymianie części w aucie z wyższej półki klasowej. Wiele osób szukając oszczędności postanawia zainwestować w używane części samochodowe lub zamienniki. Czy w tym przypadku wyższa cena to wyższa jakość produktu i czy decydując się na zamienniki popełniamy błąd? To właściwie zależy od indywidualnego przypadku. Czasem może okazać się, że zamiennik jest równie wartościowy jak oryginalna część, a nie jest konieczne instalowanie oryginału do sprawnej pracy naszego samochodu. Zdarzają się jednak również przypadki, w których zamiennik bardzo szybko ulega eksploatacji w związku z niższą jakością tego produktu i trzeba znowu wymienić daną część.


Serwisy internetowe z częściami samochodowymi

Od kilku lat możemy zauważyć, że liczba serwisów internetowych, za pośrednictwem których można zorganizować zakup wybranej przez nas części samochodowej ciągle wzrasta. Jest to związane nie tylko z tym, że motoryzacja jest bardzo popularnym zainteresowaniem i sposobem na spędzanie wolnego czasu, zwłaszcza wśród mężczyzn, ale także dlatego, że dzięki tego rodzaju serwisom można przeprowadzić wymianę danej części w naszym aucie w o wiele tańszy sposób niż wykorzystując serwisowanie samochodów przez specjalistę. Wobec tego popularność tego rozwiązania ciągle nabiera na sile i można się spodziewać, że w kolejnych latach nadal liczba klientów wybierających internetowy zakup części samochodowych będzie rosła.