Wirtualne, czy tradycyjne?

wania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizac

Wirtualne, czy tradycyjne?

Obowiązek stosowania instrukcji kancelaryjnych

Wszystkie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne wytwarzające materiały archiwalne mają obowiązek posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizacyjne. Instrukcja kancelaryjna jest określona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. ? dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy. Dla innych podmiotów ? nie objętych rozporządzeniem ? instrukcje kancelaryjne, po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym, na mocy ustawy archiwalnej podlegają zatwierdzeniu przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych za pośrednictwem dyrektora właściwego archiwum państwowego. Uzgadnianie i zatwierdzanie ich ma na celu czuwanie, by powstające akta narastały w sposób właściwy, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi. Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.

Instrukcję kancelaryjną tworzy się ? w przypadku podmiotów nie objętych rozporządzeniem ? przede wszystkim na podstawie regulaminu organizacyjnego danej jednostki. Instrukcję kancelaryjną zatwierdza do użytku kierownik jednostki; w przypadku jednostek państwowych i samorządowych po uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


Wirtualne biuro ? dlaczego warto wybrać?

Do najpopularniejszych usług, jakich możemy spodziewać się decydując się na skorzystanie z wirtualnych biur należą przede wszystkim takie czynności, jak obsługa korespondencji ? pocztowej czy elektronicznej, skanowanie i informowanie o przychodzących do nas wiadomościach czy założenie numeru telefonicznego. Takie usługi są najważniejsze dla prężnego działania każdego przedsiębiorstwa. Jeśli chcemy poszerzyć pakiet tych usług, można zrobić to oczywiście za dodatkową opłatą. Możemy więc wybrać obsługę strony internetowej czy faksu, a także zdecydować się na przykład na wybór ubezpieczenia obejmującego działalność takiego wirtualnego biura. Są to z pewnością jedne z najchętniej wybieranych przez klientów usług.


Jak wybrać wirtualne biuro?

Osoby wybierające spośród wielu ofert dotyczących prowadzenia wirtualnej biurowości często mają spory problem z wybraniem najkorzystniejszej oferty. Bardzo często dobrym pomysłem na dokonanie naprawdę najwłaściwszego wyboru jest skorzystanie z porady znajomych biznesmenów, korzystających już od dłuższego czasu z tego rodzaju usług. Czasem przydatne jest także przeszukanie Internetu i znalezienie tam opinii na temat działalności takiego biura. Wirtualne biura to dość poważna decyzja, ponieważ osoby zajmujące się taką działalnością mają dostęp do najważniejszych dokumentów dla naszego przedsiębiorstwa. Trzeba wobec tego za każdym razem dokonywać bardzo ostrożnych i przemyślanych wyborów w tym zakresie.